Educació intercultural



Educació Intercultural: coneixement d'altres cultures i països


http://www.xtec.cat/web/projectes/intercultural







http://www.conectandomundos.org/ca/

Connectant mons és una proposta educativa que combina l’activitat a l’aula amb el treball col·laboratiu online i en la qual participen més de 16.000 alumnes de diferents països.

http://www.edualter.org/index.ca.htm

Xarxa de recursos sobre l'educació per la pau, desenvolupament i la interculturalitat.

Contes del món

http://www.contesdelmon.org/ca/


Un concurs d'audiocontes en el què joves del planeta Terra conten històries, gràcies a combinar la cultura popular de tradició oral amb les noves tecnologies de la comunicació, i la llengua catalana amb cultures nouvingudes. Amb aquest material anualment publiquem un llibre i disc, dinamitzem espectacles d'animació i realitzem tallers radiofònics per alimentar la tradició oral.

Documental

L’Islam preguntes i respostes:




Vídeo que explica amb claredat que és l’Islam després dels atemptats a París a la revista satírica Charlie Hedbo 

http://www.super3.cat/infok/videos/5433152/lislam

Fundació Pere Closa

http://www.fundaciopereclosa.org/ca/projecte-difusio-de-cultura-gitana/contes-rromane





Aquesta activitat capta l’atenció dels alumnes i els diverteix alhora que conrea la llavor del coneixement i el respecte per la cultura gitana a través d’una de les seves facetes més desconegudes: els contes i les llegendes. Els contes són un centre d’interès al voltant del qual giren uns altres aprenentatges com són la llengua, la geografia, la música i la història. Vivim en una societat diversa on aspectes com la solidaritat, la interculturalitat, la comunicació, la tolerància i el respecte per l’altre són elements clau per a la convivència. Els contes apropen aquests valors als alumnes.

Vídeo



 http://w110.bcn.cat/fitxers/dretscivils/azuriasmarok.975.pdf



Les aventures d’Azur i d’Asmar representen els conflictes entre Orient i Occident, dues civilitzacions enfrontades des de fa centenars d’anys i personificades en la relació d’aquests dos nois, criats com a germans, però víctimes dels prejudicis i d’els estereotips que han dividit les seves cultures d’origen.
 
Pel·lícules


Un documental que narra la història real i extraordinària de quatre nens, herois quotidians -Jackson, Carlitos, Zahira i Samuel- que s’han d’enfrontar diàriament amb una multitud d’adversitats i perills per arribar a l’escola. Aquests nens viuen en quatre punts molt distants de la terra, però comparteixen les mateixes ganes d’aprendre i són conscients que només l’educació els obrirà les portes a un futur millor.

“Camí a l’escola” és una pel·lícula que desborda optimisme i esperança en un futur, on per Jackson, Carlitos, Zahira i Samuel tot és possible amb coratge, predeterminació i esforç.




  •                                

Curtmetratge



Vídeo on es planteja la pòlemica del la Hiyab (vel islàmic).

Documents


L’any 2000 es va celebrar a Pamplona l’onzena edició al voltant de dos temes de permanent actualitat: l’atenció a la diversitat i l’escola intercultural.
El dossier que teniu a mans recull les propostes i suggeriments de millora que
en ambdós temes va presentar el Consell Escolar de Catalunya i les experiències que van aportar instituts de casa nostra que estan treballant en aquest sentit.

Article


Article on es descriu com ha de ser l’educació i l’escoladel s.XXI. Ha de ser una educació democràtica e inclusiva que garantitzi els principis d’ igualtat, equitat i justícia social per a tots els alumnes. Per aquest motiu la política educativa hauria de promoure el desenvolupament de les escoles eficaces amb la finalitat d’oferir un ensenyament de qualitat per tots els alumnes.

Formació 


Deu mòduls de formació on podem trobar el fonaments teòric més importants per fer de les nostres centres educatius escoles eficaces. Un  dels principals valors pedagògics d’aquests centres és l’educació de la igualtat en la diversitat i no discriminació com a fonaments de la inclusió educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada